ثبت اگهی

ساخت وبلاگ

تفاوت موتور کراس و موتور اندرو

همه چیز در مورد موتورسیکلت های کراس (Cross) و اندرو (Endro)

موتورسیکلت های تخصصی کراس به منظور حرکت در پیست های آفرود، پرش های بلند و کوتاه و مسیرهای صعب العبور خاکی و کوهستانی طراحی و تولید شده اند.

با اینکه این دست موتورها قدرت بسیار بالایی دارند اما برای سرعت بالا و مسیرهای طولانی طراحی نشده اند.

ممکن است حرکت های طولانی با مدل های کراس باعث آسیب به موتورسیکلت شود.

 

انواع موتورهای کراس

کلاس کراس به چندین مدل تقسیم می شود، که هرکدام برای اهداف متفاوت، در ابعاد و قدرت های مختلف موجود هستند.

این مدل ها اغلب تک ‌سیلندر هستند.

موتور آن ها از انواع دو‌ زمانه یا چهار زمانه با حجم‌ های ۵۰ سی‌ سی برای کودکان تا مدل ‌های ۶۵۰ سی‌سی برای مسابقات سنگین بزرگسال و انجام حرکات نمایشی پرشی، ساخته می‌ شوند.

موتورهای دو زمانه سیستم روغن کاری ندارند، بنابراین روغن را با سوخت مصرف کرده و دود آبی رنگ تولید می کنند.

در حالی که موتور کراس چهار زمانه، سیستم روغن کاری جداگانه دارند و دود خارج شده از اگزوز آن ها بی رنگ است.

 

غالبا این کلاس به دلیل استفاده در پیست ها و طراحی سبک، به صورت دو زمانه طراحی می شوند.

سواری مختص پیست های آفرود، باعث شده بحث آلایندگی برای طراحی این مدل ها در الویت اول قرار نگیرد.

اگزوز استفاده شده در موتورهای دو زمانه صدای زیاد و گوش خراشی را تولید می نماید.

علت صدای زیاد اگزوز این است که دود ناشی از احتراق را با شدت بیشتری خارج نموده و باعث بهینه شدن عملکرد موتور سیکلت گردد.

موتور کراس های دو زمانه شتاب بیشتری دارند.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 16:30

تکنیک‌های کاربردی موتور سواری با موتور کراس

بسیاری از افراد بر این باورند که تکنیک‌های موتور سواری با موتور کراس و موتور تریل یکسان است، در حالی که اینگونه نیست و هر کدام سناریوی بسیار متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، زیرا تفاوت بین موتور تریل و موتور کراس وجود دارد.
انواع موتورسیکلت‌هایی که برای تردد در مسیر‌های خاکی مناسب هستند ظاهر فیزیکی بسیار متفاوتی نسبت به موتورسیکلت‌های خیابانی دارند.
به عنوان مثال ارتفاع آن‌ها بیشتر است و لاستیک‌های آن به گونه‌ای طراحی شده که با آج‌های بلند و مستحکم قابل تردد در جاده‌های گل و لای و صعب العبور باشند.

این موارد و بسیاری از گزینه‌های دیگر باعث می‌شود که موتور کراس در مقایسه با موتورسیکلت‌های خیابانی بسیار متفاوت باشد و به همین دلیل تکنیک‌های موتورسواری آن نیز مانند ترمز، شتاب، استفاده از گاز و کلاچ با روش متفاوتی انجام شود.

از این رو بهتر است هنگام انتخاب موتور کراس علاوه بر اینکه به قیمت موتور توجه می‌کنید به این نکته هم توجه داشته باشید که آن‌ها برای تردد در سطح شهر مناسب نخواهند بود.

در ادامه تکنیک‌های موتور سواری با موتور کراس را بررسی خواهیم کرد و در مورد تفاوت‌های میان موتور کراس و موتورسیکلت خیابانی توضیح می‌دهد.

تکنیک‌های موتور سواری با موتور کراس
تکنیک‌های موتور سواری با موتور کراس عبارت است از:

موقعیت سواری
گشتاور
سرعت کمتر، شتاب بیشتر
استفاده از ترمز
توزیع وزن هنگام چرخش
موتور سواری به شکل ایستاده
استفاده صحیح از کلاچ
بررسی مسیر
در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 16:30

برای جلوگیری از روغن ریزی موتور سیکلت این کارها را انجام دهید

روغن ریزی موتور سیکلت از آن دسته مشکلاتیست که کمتر کسی پیدا میشود که در صورت مواجهه با آن اعصابش خورد نشود!

نشت روغن از قسمت های مختلف موتور سیکلت میتواند بسیار آزار دهنده باشد. کما اینکه این نشتی از قسمت انجین موتور سیکلت خارج شود که این یک مشکل جدی و بسیار آزار دهنده میباشد. نشتی روغن موتور از انجین موتور سیکلت در صورتی که به موقع رفع نشود و برطرف نگردد، موجب خرابی سایر قطعات و همچنین به بار آوردن هزینه های سرسام آوریست که در ادامه ذکر میکنیم.

تعویض به موقع روغن موتور سیکلت
به جرات میتوان گفت روغن موتور سیکلت مهم ترین مایعیست که در موتور استفاده میشود. روغن باعث میشود که قطعات انجین به راحتی کنار هم کار کنند و مشکلی برایشان بوجود نیاید. اینکه شما روغن موتور سیکلتتان را به موقع تعویض کنید بسیار موضوع حائر اهمیتیست زیرا در صورتی که روغن موتور سیکلت به موقع تعویض نشود عواقب خطرناک و هزینه زایی را بدنبال خواهد داشت.

روغن تازه و سالم از داغ شدن بیش از اندازه انجین موتور سیکلت جلوگیری کرده و از آسیب رسیدن به قطعات جلوگیری میکند. در صورتیکه روغن موتور سیکلت خود را به موقع تعویض نکنید، به قسمت های زیادی از جمله کاسه نمد ها و واشر ها آسیب میرسد و خود این باعث روغن ریزی موتور سیکلت شما میگردد. برای توضیحات بیشتر زمان و نحوه تعویض روغن موتور سیکلت را مطالعه کنید

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 16:30

دلایل گرفتن موتور سیکلت توسط پلیس

عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط موتور سواران در بیشتر موارد باعث توقیف موتور سیکلت شده و به پارکینگ منتقل شود. این اتفاق علاوه بر صرف هزینه های بالا شامل جریمه ها، پرداخت عوارض و دوندگی های زیاد برای ترخیص موتور سیکلت از پارکینگ، یک اتفاق ناخوشایند برای هر موتور سواری به حساب می آید.

اگر موتور سوار هستید چند توصیه که از توقیف موتور سیکلت شما جلوگیری میکند را در اینجا ذکر میکنیم.

1- استفاده از کلاه ایمنی
بیشتر توقیف موتور سیکلت ها بخاطر استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتور سواران اتفاق می افتد. سربازان و افسران راهنمایی و رانندگی در 90 درصد از مواقع فقط موتور سیکلت هایی را توقیف میکنند که کلاه ایمنی ندارند و یا استفاده نکرده اند.

2- مدارکتان کامل باشد
یکی از دلایل توقیف موتور سیکلت بخاطر کامل نبودن مدارک موتور سیکلت اتفاق می افتد. موتور سیکلتی که مدارک ندارد نباید تردد کند. این قانون رانندگیست که باید مدارکتان کامل باشد. نداشتن هر یک از مدارک باعث توقیف موتور سیکلت شما خواهد شد.

مدارکی که برای رانندگی موتور سیکلت نیاز هستند:

گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت
کارت موتور سیکلت
بیمه نامه موتور سیکلت
3- مدارک همیشه همراهتان باشد
این خیلی مهم است که مدارک فوق الذکر همیشه هنگام رانندگی همراهتان باشد. همراه نداشتن مدارک موتور سیکلت باعث توقیف موتور سیکلت شما و انتقال آن به پارکینگ خواهد شد.

4- حرکات نمایشی
انجام حرکات نمایشی توسط موتور سوار در معابر و خیابان ها یکی از دلایل توقیف موتور سیکلت میباشد. یک موتور سوار عاقل باید این را بداند که با انجام حرکات نمایشی علاوه بر به خطر انداختن جان خود و بقیه باعث میشود که موتور سیکلتش توقیف شود.

5- ایجاد مزاحمت
ایجاد مزاحمت برای افراد نیز یکی دیگر از دلایل توقیف موتور سیکلت توسط مامورین راهنمایی و رانندگی میباشد. یکی از رایج ترین دلایل توقیف موتور سیکلت و همچنین ایجاد پرونده قضایی برای موتور سواران، مزاحمت ایجاد کردن برای نوامیس و انجام کارهای خلاف شرع میباشد.

6- پلاک های قدیمی
عدم شماره گذاری جدید موتور سیکلت یکی از دلایل رایج توقیف موتور سیکلت شماست. اگر موتور سیکلت شما اصطلاحا پلاک قدیم است حتما نسبت به تعویض پلاک آن اقدام نمایید. در غیر این صورت در اولین برخورد با پلیس راهنمایی و رانندگی حتی اگر موتور سیکلتتان را پارک کرده باشید، توقیف خواهید شد.

7- نقص قوانین راهنمایی و رانندگی
عبور از چراغ قرمز، ورود ممنوع، سبقت از راست، تردد در پیاده رو، سرعت بالا و اعمال این چنینی که قوانین راهنمایی و رانندگی را نقص میکند نیز از دلایل توقیف موتور سیکلت میباشد.

8- منسوخ شدن مدارک
در صورتی که هریک از مدارک موتور سیکلتتان اعم از بیمه نامه و یا گواهینامه رانندگی منسوخ شده باشد و آن را تمدید نکرده باشید، در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی مدارکتان را رویت کند بدون شک موتور سیکلت شما توقیف میشود.

9- دستکاری و یا ناخوانا نمودن پلاک
دستکاری و یا پوششاندن و ناخوانا کردن پلاک نیز از عوامل توقیف موتور سیکلت میباشد.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 16:30

نکات کلیدی برای خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت

لزوم استفاده از کلاه ایمنی موتور سیکلت
کلاه ایمنی موتور سیکلت تنها تضمین کننده نجات جان شما در هنگام تصادفات موتور سیکلت میباشد. اما همین کلاه ایمنی موتور سیکلت اگر استاندارد های لازم را نداشته باشد نمیتواند شما در در حین خطرات نجات دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ نکته مهم که هنگام خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت باید به آن تواجه کنید را برای شما عزیزان تشریح نمائیم.

۱- هیچ ارزانی بی علت نیست، هیچ گرانی بی حکمت نیست!
زمانی که برای خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت به یک فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت مراجعه میکنید، با انبوهی از انتخاب ها مواجه میشوید که قیمت های مختلفی دارند. شک نداشته باشید کلاه ایمنی هایی که با قیمت پایین عرضه میشوند، از کیفیت خوبی همیشه برخوردار نیستند.

بسته به جنس کلاه ایمنی موتور سیکلت و همچنین تولید کننده و نحوه ساخت قیمت ها متفاوت است. سعی کنید کلاه کاسکتی را بخرید که قیمت متوسطی دارد.

۲- فکر زمستانت هم باش!
بعضی از کلاه کاسکت ها دارای شال هستند که توسط زیپ به کلاه ایمنی موتور سیکلت متصل میشود. این شال در زمستان بسیار مفید و کاربردی میباشد سعی کنید کلاه ایمنی موتور سیکلت شالدار بخرید که در زمستان از ورود سرما به درون کلاه جلوگیری کنید

 

۳- کلاه ایمنی بلوتوث دار و ساده
اگر از آن دسته موتور سوارانی هستید که زیاد موتور سواری میکنید حتما به این نکته توجه کنید که پاسخگویی به تماس های تلفن همراهتان وقتی کلاه ایمنی موتور سیکلت سرتان است بسیار دشوارتر میشود و شاید مجبور به خارج کردن آن و سپس پاسخگویی باشید. اگر کمی بیشتر هزینه کنید میتوانید یک کلاه ایمنی بلوتوث دار تهیه کنید. البته شما میتوانید بلوتوث کلاه ایمنی را جدا تهیه کنید.

 

۴- سایز کلاه ایمنی قد سر شما باشد!
قبل از خرید کلاه ایمنی را سرتان کنید تا از سایز بودن آن مطمئن شوید. کلاه ایمنی موتور سیکلت در سر شما نه باید خیلی تنگ باشد نه خیلی جا باز!

۵- تولید کننده مهمه
سعی کنید کلاه ایمنی را از یک برند معروف و خوب تهیه کنید. درست است اینها پول اسمشان را میگیرند اما در عین حال کیفیت مناسبی هم دارند. کلاه ایمنی هایی با برند های پرت و دور از ذهن، کیفیت خوبی ندارند.

۶- وزن کلاه رو تست کن
سنگین بودن بیش از حد کلاه ایمنی موتور سیکلت میتواند در دراز مدت به گردن درد و درد ستون فقرات شما منجر شود. بنابراین حتما در نظر بگیرید که وزد کلاه ایمنی شما زیاد نباشد.

۷- کلاه فکدار، بدون فک، فک متحرک!
در سالهای اخیر سه نوع کلاه کاسکت از لحاظ مدل فک به بازار عرضه شده است. کلاه کاسکت بدون فک یا کلاه پیکی که بد ترین و بی اثر ترین نوع کلاه کاسکت موتور سیکلت میباشد. پیشنهاد میکنیم این نوع را تهیه ننمائید.

کلاه کاسکت فکدار یک گزینه نسبتا خوب و استاندارد برای شماست که از ورود ضربات ناشی از تصادف به فک شما جلوگیری میکند.

کلاه فک متجرک که همانطور که از اسمش پیداست فک آن بالا پایین میشود و کار شما را راحت میکند. گرچه قیمت آن به نسبت بقیه کلاه ایمنی ها بالاتر است اما ارزشش را دارد

همیشه سعی کنید فاکتور های فوق را در خرید کلاه ایمنی موتور سیکلت در نظر بگیرید و این نکته را به امانت داشته باشید که سلامتی شما از هر چیزی در دنیا با ارزش تر است.

برای خرید انواع کلاه ایمنی موتور سیکلت از فروشگاه بزرگ کینگ موتور اینجا کلیک کنید.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 16:29

 

معرفی نقد و بررسی ( مزایا و معایب ) موتور گلکسی j200

قیمت حدود 83 میلیون هست.

J200 از یک یا دو سال پیش توسط شرکت نیرو موتور به بازار عرضه شد و تا به امروز با وجود حضور رقبای چینی و هندی خودش تونست جایگاه خودشو به عنوان یه اسکوتر محبوب در ایران تثبیت کنه !

خب دیگه بریم سراغ نقد و بررسی موتور و یکی از جذاب ترین قسمت ها یعنی ظاهر و بدنه sym galaxy j200 …

طراحی و ظاهر اس وای ام گلکسی j200
بخش اول بررسیمان درباره ی طراحیJ200 هست جایی که با یک موتورسیکلت در سبک اسکوتر طرف هستیم. طراحی این موتور با اسکوترهای سایز کوچک متفاوت است. J200 یک اسکوتر بزرگ به شمار میرود که بخش جلوی آن متحرک نیست و این یعنی در هنگام پیچیدن و چرخاندن فرمان، کنسول جلو و چراغ‌ها در جای خودشون ثابت هستند.این موتور تنوع رنگی نسبتا بالایی داره و در رنگ‌های سفید،قرمز،آبی، مشکی براق و مات و قهوه‌ای مات در بازار عرضه میشه .

در قسمت جلوی گلکسی j200 یک کاسه تقریبا بزرگ چراغ دو تکه جدا از هم را میتوانید ببینید که البته چراغ‌های آن LED نیستند و با لامپ‌های زرد معمولی طرف هستیم. در سمت چپ و راست موتورسیکلت هم دو راهنمای لامپی وجود دارند که در داخل بدنه موتورسیکلت کار شده اند. یک طلق مشکی محافظ باد هم در بالای چراغ موتور وجود دارد که روی آن لوگوی SYM را هم میتوانید ببینید. البته باید بگم که این طلق تاثیری در جلوگیری از برخورد باد با راکب موتور ندارد و اگر روی این مسئله حساس هستید بهتر هست به فکر اضافه کردن یک طلق به j200 باشید.

 

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 191 تاريخ : پنجشنبه 10 شهريور 1401 ساعت: 22:22

 

معرفی نقد و بررسی ( مزایا و معایب ) موتور گلکسی j200

قیمت حدود 83 میلیون هست.

J200 از یک یا دو سال پیش توسط شرکت نیرو موتور به بازار عرضه شد و تا به امروز با وجود حضور رقبای چینی و هندی خودش تونست جایگاه خودشو به عنوان یه اسکوتر محبوب در ایران تثبیت کنه !

خب دیگه بریم سراغ نقد و بررسی موتور و یکی از جذاب ترین قسمت ها یعنی ظاهر و بدنه sym galaxy j200 …

طراحی و ظاهر اس وای ام گلکسی j200
بخش اول بررسیمان درباره ی طراحیJ200 هست جایی که با یک موتورسیکلت در سبک اسکوتر طرف هستیم. طراحی این موتور با اسکوترهای سایز کوچک متفاوت است. J200 یک اسکوتر بزرگ به شمار میرود که بخش جلوی آن متحرک نیست و این یعنی در هنگام پیچیدن و چرخاندن فرمان، کنسول جلو و چراغ‌ها در جای خودشون ثابت هستند.این موتور تنوع رنگی نسبتا بالایی داره و در رنگ‌های سفید،قرمز،آبی، مشکی براق و مات و قهوه‌ای مات در بازار عرضه میشه .

در قسمت جلوی گلکسی j200 یک کاسه تقریبا بزرگ چراغ دو تکه جدا از هم را میتوانید ببینید که البته چراغ‌های آن LED نیستند و با لامپ‌های زرد معمولی طرف هستیم. در سمت چپ و راست موتورسیکلت هم دو راهنمای لامپی وجود دارند که در داخل بدنه موتورسیکلت کار شده اند. یک طلق مشکی محافظ باد هم در بالای چراغ موتور وجود دارد که روی آن لوگوی SYM را هم میتوانید ببینید. البته باید بگم که این طلق تاثیری در جلوگیری از برخورد باد با راکب موتور ندارد و اگر روی این مسئله حساس هستید بهتر هست به فکر اضافه کردن یک طلق به j200 باشید.

 

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 488 تاريخ : پنجشنبه 10 شهريور 1401 ساعت: 22:22

یاماها WR 155 R: بعد از مدت‌ها غیبت خانواده WR در موتورسیکلت‌های پلاک ملّی ایران مدل WR 155 r به تازگی به بازار ایران عرضه شده تا تنوع بیشتری به موتورسیکلت‌های دوال اسپرت (یا به قول خودمان تریل) بدهد.

این موتورسیکلت برای اولین بار در اواخر سال 2020 توسط یاماها اندونزی به بازارهای آسیایی عرضه شده است و موتورسیکلت تازه واردی به حساب می‌آید.

شاید در ابتدا با دیدن اسم آن نا امید شده باشید که چرا این موتورسیکلت حجم پایینی دارد. اما به نظر من یاماها WR 155 R به خوبی جوابگوی شما در آفرودهای معمولی و طبیعت‌گردی با موتورسیکلت میباشد. چراکه از سیستم تعلیق و امکانات خوبی برای این کارها بهره میبرد.

ثبت اگهی...
ما را در سایت ثبت اگهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خرید و فروش agahi021 بازدید : 184 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 21:01